قوم شناسی مشتریان

متدولوژی

قوم‌شناسی مشتریان، بیشترین کاربرد را در طراحی و ایجاد کالاهای جدید دارد، چراکه نتایج و یافته‌های حاصل از مطالعه‎های قوم‌شناسی را می‌توان برای ارائه محصولات و خدمات موفق به کار گرفت.

مراحل فرایند  تحقیقات قوم‌شناسی مشتریان به این شرح ست:

o         تعریف مسأله تحقیق

o         تخصیص زمان لازم برای مشاهده

o         طراحی سرفصل‌ها و پرسش‎‌های مصاحبه

o         انتخاب روش مطالعه: مصاحبه، ضبط فیلم و صدای مخاطبان،گرفتن عکس، مشاهده‎های تیمی

o         انجام تحقیقات پیمایشی: در خانه، فروشگاه، محل کار، محل استراحت یا ترکیبی از این موارد

o         تحلیل یافته‌ها

 

کاربردهای قوم‌شناسی مشتریان

با توجه به این امر که روندهای فرهنگی و سبک زندگی بر عادت‎ها سلیقه‎ها و تصمیم خرید مشتریان‎، تاثیرگذار است؛ قوم‌شناسی مشتریان می‌تواند در موارد زیر، به شرکت‌ها کمک کند:

o         نفوذ به بازارهای جدید

o         اصلاح و بهبود محصولات موجود

o         طراحی نام تجاری یا ایجاد تصویری از آن برای شرکت یا محصولات‎ آن

o         طراحی محصولات جدید

 

منبع: کتاب ابزارهای مدیریتی، ترجمه شادی گلچین فر و امیر بختائی

/ 1 نظر / 10 بازدید
ورامین نامه

سلام وقت بخیر وبلاگ خوبی داری خوشحال میشم به سایت ما هم سری بزنی هم تو وبلاگت لینکش کنی تا دیگران بیشتر با شهر ما آشنا بشن هم توش عضو بشی و از امکاناتش استفاده کنی